Varaus- ja toimitusehdot

Yleistä

Outar -verkkokauppa on suomalaisen yrityksen Outar ylläpitämä markkinapaikka, jossa tuotteita ja palveluita myy:

Outar 
Postiosoite: Rimpisentie 3, 38920 Vatajankoski
Puh: 0413159673
Email: info@outar.fi
y-tunnus: 3183263-5

Asiakas on velvollinen tutustumaan ja hyväksymään toimitusehdot ennen tilaamista. 

Myymme tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille sekä yritysasiakkaille. 

Outar pidättää oikeuden muuttaa näitä toimitusehtoja yksipuolisella päätöksellä ilman ennakkoilmoitusta. Pidätämme oikeudet hintojen ja postikulujen muutoksiin. 

Toimitamme tällä hetkellä tuotteita ainoastaan Suomeen. 

  • Tuotteiden väri tai koostumus ei välttämättä vastaa todellisuutta tietokoneen näyttöruudulla.  Outar blogin sisältö on asiakkaiden käytössä veloituksetta. Ohjeiden käytössä on huomioitava, että Outar ei vastaa niissä mahdollisesti olevista virheistä. Kotisivuilla on linkkejä sosiaalisen median palveluihin. Mikäli käytät niitä palveluita, olet käyttäjänä vastuussa sinne kirjoittamastasi tai/ja jakamastasi tiedosta. Outar sivuilta on linkkejä kolmansien osapuolien sivustoihin. Näistä sivustoista Outar ei ole millään tavalla vastuussa.
  • Outar ei ole vastuussa asiakaan luonnonväreillä värjäämien tuotteiden värisävyistä, valon-ja värinkestoista sekä värjäystuloksista.  Outar verkkokaupasta ostettujen tuotteiden käyttö on asiakkaan omalla vastuulla. Valmistajan ja/tai maahantuojan  vastuu rajoittuu enintään tuotteen ostoarvoon.
  • Outar myy verkkokaupassa kasvivärjäystarvikkeita tekstiilien värjäykseen. Verkkokaupassa myytävät tuotteet eivät sovellu käytettäväksi kosmetiikkatuotteiksi tai elintarvikkeiksi. Outar ei ota vastuuta jos tuotteita käytetään johonkin muuhun tarkoitukseen kuin tekstiilien värjäykseen.


Varausehdot

Näitä ehtoja sovelletaan kurssi- ja retkivarauksiin. 

  • Asiakas vastaa siitä että hän tutustuu varauskohteen/-kohteiden kuvaukseen ja ohjeistuksiin sekä varaukseen liittyviin ehtoihin.  
  • Asiakkaan tekemä varaus on sitova siinä yhteydessä, kun tilaus-/maksuvahvistus on lähetetty asiakkaan ilmoittamaan sähköpostiosoitteeseen.  
  • Asiakas maksaa varauksen valitsemansa maksutavan mukaisesti noudattaen maksutavan mukaisia ehtoja.
  • Asiakkaan ilmoittamaan sähköpostiosoitteeseen lähetetään tilaus-/maksuvahvistus.  

Peruutukset ja muutokset kurssi- ja retkivarauksiin

Peruutuspäivä on se päivä, jona Outar on saanut tiedon peruutuksesta.

Asiakas vastaa siitä, että peruutus on lähetetty riittävän ajoissa.

Mikäli asiakas peruuttaa varauksensa,

  • kun varauksen alkamiseen on aikaa 30 vrk tai enemmän, peritään varauksesta toimituskulut. Toimituskulujen suuruus on 15 € (sis. alv. 24%).       
  • kun varauksen alkamiseen on aikaa alle 30 vrk, mutta vähintään 7 vrk, peritään 50% varauksen hinnasta.
  • kun varauksen alkamiseen on aikaa alle 7 vrk, peritään koko hinta.                

Yrityksen oikeus peruuttaa varaus

  • Ylivoimaisen esteen sattuessa (force majeure) voi Outar voi perua kurssin/retken. Peruuntumisesta ilmoitetaan viivytyksettä kohteen vuokranneelle asiakkaalle.
  • Asiakkaalla on tällöin oikeus saada maksamansa vuokra kokonaisuudessaan takaisin.
  • Force majeure -esteen takia peruuntuneesta varauksesta asiakkaalle mahdollisesti syntyneitä kuluja ei korvata.

Maksaminen

Verkkokaupan maksunvälittäjänä toimii Klarna Checkout. Voit maksaa ostokset verkkokaupassa suomalaisten verkkopankkien maksupainikkeilla ja luottokorteilla. Lisäksi käyttössäsi on Klarnan Maksa myöhemmin (lasku) ja pilko maksusi (6, 12, 24 ja 36 kuukauden maksusuunnitelma ja joustavat maksut). Tutustu Klarnan yleisiin luottosopimusehtoihin

Maksaminen Outar laskulla (Yrityksille ja yhteisöille)        

  • Lasku on vain yritysten ja yhteisöjen käyttöön.
  • Lasku on maksettava laskuun merkittyyn eräpäivään mennessä 

Hinta

Kaikkiin hintoihin sisältyy arvonlisävero 24%.Tuotteiden hinnat eivät sisällä toimituskuluja. Toimituskulut veloitetaan erikseen. 

Toimitus ja toimituskulut

Verkkokaupan kassalla voit valita haluamasi toimitustavan. Käytettävissä on Postin  ja Matkahuollon kuljetuspalveluista tilattavan tuotteen koosta riippuen seuraavat palvelut:

Postipaketti: Toimitus valittuun noutopisteesen, pakettiautomaattiin (Smartpost) tai toimipisteeseen.
Postin pikkupaketti: Pientoimitus, joka mahtuu postiluukkuun tai -laatikkoon.
Postin kotipaketti: Toimitus kotiinkuljetuksena kello 21.00 mennessä. 

Matkahuollon lähellä-paketti:Toimitus Matkahuollon asemalle, pakettiautomaattiin, asiamiespisteeseen tai myymäläpakettipisteeseen ympäri Suomen (noin 1600 noutopistettä).
Matkahuollon XXS-paketti:Toimitus Matkahuollon asemalle, pakettiautomaattiin, asiamiespisteeseen tai myymäläpakettipisteeseen ympäri Suomen (noin 1600 noutopistettä).

Verkkokaupassa käytössä Pakettikaupan logistiikkapalvelut.

E-log Services Oy (Y-tunnus 2743005-1)
PL 322, 33101 Tampere
03 410 93645
asiakaspalvelu@pakettikauppa.fi 

 
Tilaukseen sisältyvät toimituskulut näytetään kaupan kassasivulla toimitustavan yhteydessä ja tilauksen yhteenvedossa. Valittu toimitustapa ja tilauksen sisältö vaikuttavat toimituskuluihin. Outar pidättää oikeuden lähettää pienet lähetyksen kirjelähetyksenä.

Toimitusaika

Tuotteiden toimitusajat ilmoitetaan tuotteiden tiedoissa. Varastossa olevat tuotteet lähetetään pääsääntöisesti 1-3 arkipäivän kuluessa maksun saapumisesta tilille, mutta toimitusaika voi vaihdella tuotekohtaisesti tai toimitustavoittain. Mahdollisesti poikkeavat toimitusajat ilmoitetaan verkkokaupan sivuilla erikseen.Viikonloppuisin ja erikseen ilmoitettuina loma-aikoina tilauksia ei käsitellä. Outar ei vastaa kolmansien osapuolien, kuten esimerkiksi Postin tai Matkahuollon palvelun tasosta tai toimintanopeudesta.

Palautusoikeus

Verkkokaupasta tilatuilla tuotteilla on kuluttajansuojalain mukainen 14 vuorokauden palautusoikeus tilauspäivämäärästä lukien. Mikäli palautat tuotteen, otathan ENSIN yhteyttä sähköpostitse (info@outar.fi) sopiaksemme yksityiskohdista. Palautettavan tuotteen tulee olla käyttämätön, puhdas ja alkuperäisessä, myyntikuntoisessa pakkauksessaan. Viallisen tai väärän tuotteen kohdalla asiakkaalle korvataan palautuksesta aiheutuneet kulut. Muissa tapauksissa asiakas maksaa itse lähetyksestä ja palautuksesta aiheutuneet kulut. Mikäli paketti on vaurioitunut lähetyksessä ilmoita vahingoittumisesta käytetylle logistiikkayhtiölle joko luovutuksen yhteydessä tai kirjallisesti seitsemän vuorokauden kuluessa luovutuksesta. Mikäli vastaanottaja on yksityishenkilö, katsotaan kohtuulliseksi ilmoitusajaksi 14 vuorokautta.

Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (https://www.kuluttajaneuvonta.fi). 

Noutamatta jätetty paketti

Paketin noutamatta jättäminen tulkitaan tilauksen peruutukseksi. Lunastamaton paketti siirtyy Outar omaisuudeksi. Palautunut paketti aiheuttaa yritykselle 20€ kulut, jotka laskutetaan asiakkaalta. Tilauksen lähettäminen on aina sitovaa. Yrityksellä on oikeus veloittaa 20€ postikulut asiakkaalta jälkikäteen lunastamattomista ilman ilmoitusta palautetuista lähetyksistä. ( Kuluttajansuojalaki 5. luku).

Asiakaspalvelu

Mikäli tilauksen teossa tai toimituksessa on ongelmia, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme.

email: info@outar.fi